Friday, November 4, 2016

HOLA!!


Esimene hea uudis on see, et hispaania keelt oskan ma  rääkida aga vigadega ning aru saan ka igapäevaga järjest rohkem!!! :) 






Viimases postituses mainisin, et tulemas on moeshow! See moeshow oli väga meeldejääv ja uus kogemus mu jaoks. Moeshow toimus 25.ndal septembril Reqonguistas. Koht oli iseenesest väga uhke, Italiano ateljee. Mina esindasin kolme brändi: Vitnik, Dolce Vita ja Alama Boho Chic. Samuti ka minu õed esindasid mõningaid brände. Kohal pidime olema kell 16.00 kuna kell 17.00 juba algas pihta. Modelle oli väga palju ja erinevates stiilides ning vanusegrupid olid 4-25a. Kui kohale jõudsime, siis värviti ära silmad (sinise-mustaga) ning huulepulk mis oli beešikas punane. Alama.B.C rõivaid ma eelnevalt proovisin ja täitsa sobisid. Kuid seal anti mulle mõni minut enne showd ka teise brändi rõivad kätte, mida pidin esindama. Polnud ei näinud ega proovinud aga õnneks ei olnud väga hullu midagi. Vaatajaid oli kokku umbes 200. Laval olles, mind ka  tutvustati  seal kõigile, et olen vahetusõpilane Eestist. See oli  awkard moment, kuna seda ma ei oodanud ja jooksin veits kokku omadega ja  sel hetkel ei teadnud ma mida teha. Aga tulin olukorrast hästi välja ja catwalkisin  veel kord. Show lõppes õhtul kell 23.00. Mulle tuli veel üllatuseks see, et mind näidati ka TELEKAS!!!!  Olin kuulus viis minutit, nii vahva :D:D:D Aga mulle meeldis ja kui tuleb võimalus teine kordki, siis võtan kindlasti osa. 

























Kooliga on nii, et ma üldse ei mõista, kuidas siin õppimine käib, kuna siin ei ole nädalat, kus toimuksid KÕIK tunnid. Näiteks kui sajab vihma, siis siin ei minda kunagi kooli. Paro- (õpetajad saavad kokku ja pm lihtsalt jutustavad)-tunnid jäävad ära, la escuela abierta- (õpetajate meeting)-tunnid jäävad ära.  Iganädal on üks või rohkemgi päevi kus tunnid jäävad ära. See on nii mõnus, sest siis saab kauem magada. Kuna minu koolipäev algab tavaliselt kell  6 hommikul ja lõpeb kell 6 õhtul. Aga tundidest saan ma juba aru mis mida räägitakse ning tehakse. Okei, mehhaanika tundidest ma väga midagi aru ei saa, kuna seal on väga palju erinevaid valemeid ja ülesandeid. Workshop on praktiline metallitöö, keevitamine, lõikamine jne. Mina selles tunnis ei käi kuid tahaksin aga vahepeal kui on mul vabad tunnid ja on võimalik sinna minna siis lähen, kuna see on nii huvitav ja mulle väga meeldib!! :D Neljapäeval näiteks lõikasin rauda ja väänasin selle haamriga ringi kujuliseks :D










Toidud Argentiinas on väga maitsvad. Kõige rohkem armastan empanadasid, neid süües ma ennast küll kunagi tagasi ei hoia. Ülimaitsvad on ka alfajor´id ning ensalada de frutas ja veel palju palju asju on siin väga maitsvad. Aga traditsiooniks on siin näiteks see, et igakuu 29 süüakse siin njokisid. Valmistatakse jahust ja kartulipudrust, ja süüakse koos kana ja salsaga. Alguses tundus päris imelik ja väga ei maitsenud  aga nüüd juba täitsa söödav. Pizzat valmistatakse siin ainult juustu ja singiga või siis ainult hakkliha ja juustuga. Pean mainima ka seda, et mina olen siin külas ainuke, kes tarbib kohvi igapäevaselt.
















 Magusad pähklid- garrapinada
 Njokid
 küpsised, või ja moos.. täiesti normaalne siin.. :D





Oktoobri kuus oli päris palju sünnipäevasid. Esimene oktoober oli Rocio ja hostisa sünnipäev. Rocio sai 24 ja hostisa sai 54. Kuues oktoober oli  Maira(naabritüdruku) sünnipäev, kes sai 19aastaseks ja kaheksas oktoober oli sugulase Morena sünnipäev, kes sai nelja aastaseks. 
 Ja täna, 4 november on mu hostema sünnipäev ja 18 november Sharoni sünnipäev!












 hostisaga

kaardimängud on siin väga populaarsed










 Maira sünnipäev









 Esimene sõit jalgrattaga










ROSARIO

13-nda õhtul kui läksime emaga jõusaali, ütles hostema mulle, Elizabeth, kas sa tahad minna homme reisile, Rosariosse?  Külastame ja üllatame mu vendasid ja tähistame ka emadepäeva, ja see oleks ka meie esimene pisike reisike. Uuhh, ma isegi ei mõelnud ja ütlesin jaa, ma olen nõus. Mul oli nii heameel ja ma olin väga ärevil :D See päev lõppes kiiresti, kuna isegi jõusaalis olles ma mõtlesin homsele ja samal ajal  arutasime emaga veel  plaane. Vanem õde meiega ei tulnud, kuna pidi töötama. 14-nda hommikul ärkasin kell 10 ülesse, tegelt oli sel päeval ka hommikul kool, aga me õega lihtsalt ei kuulnud äratus kella.. Seega, jäi kooli minemata. Kell üks sõime perega lõunat ja peale sööki võtsime päikest. See aeg kui meie päikest võtsime, magasid ema ja isa siestat. Kella poole neljast alustasime sõitu ning sõit oli minujaoks üpriski huvitav, sõitsime rohkem kui 20-st erinevast külast läbi ja ümber ringi olid palmid ja sinine taevas aga kuumus oli tappev. Kuna Rosario asub 550 km kaugusel, siis autoga sõitsime umbes 7-8 tundi, kuna tegime ka vahepeatusi. Umbes kell pool 12 öösel jõudsime ema venna juurde. Seal tutvusime ja rääkisime juttu ja õhtu möödus vahvalt. Magama läksime kõik umbes kell pool neli hommikul. 15-nda hommikul ärkasime üless, ja mina ja sharon läksime jalutama ja Sharon tutvustas mulle pisut küla. Jalutasime paar tundi ja tagasi jõudes oli söök just valmis saanud ja hakkasime sööma. Sel päeval külastasime ka ema teist venda, jõime matet ja vaatasime jalgpalli.  Kõik oli väga tore ja mõnus. Sel õhtul sõime aga assado-t ema kolmanda venna juures ja tutvusin jälle uute inimestega. Palju küsimusi küsiti ka eesti kohta ja sain rääkida päris palju hispaania keeles. See päev oli ka emadepäev :) Pühapäeval käisime õega väljas ja saime uute inimestega tuttavaks. Päev oli tegus, aitasime süüa teha ja chillisime niisama. Esmaspäeva hommikul ärkasime juba kell kuus hommikul ja hakkasime Rosario kesklinna sõitma. Sõitsime ca 3tundi.  Seal shoppasime päris palju, kuna seal on kõik asjad odavamad ja ema sai osta enda poele midagi uut ja värsket. Käisime vaatamas ka monumento a la bandera, mis asub täpselt rio parana kõrval. Rio parana-  mis on suuruselt teine jõgi amazonase järel. Voolab läbi Brasiilia, Argentiina ning Paraguay. Pikkus on 2570km. Kella nelja paiku hakkasime kodupoole tagasi sõitma. Kõik olime päevast üsna väsinud. Koju jõudes oli vanem õde valmistanud meile hamburgerid ja asusime kohe sööma. 18-ndal kooli polnud, kuna oli õpetajate meeting. Sain puhata nädal aega. :D Ja mainin ka seda, et ema vendadel on väga hea huumorisoon.











Ema venna juures.

 Hostemaga
 Sharoniga

 Semuga, kes mind kaitses, kui teine koer tuli mind hammustama :D

kõik oli palme täis



 Wc-des tanklates, magavad koerad.
 Tavalised küla tänavad.
Ema venna juures, kus ööbisime kolm päeva.


Baar/pubi kus käisime õega söömas.





 Oodates 2h ema ja õde.


See oli kaubamaja, mis väljast paistis pisike aga sees oli umbes 4 korrust, minnes maa alla, ja seal oli kõik eluks vajalikud asjad olemas.







Vahepeal on olnud siin päris huvitvad ilmad. Kliima muutused on hoopis erinevad, näiteks päeval on 35 kraadi sooja ja võtame päikest, aga öösel langeb temperatuur 10-ne kraadini. Ja see on väga külm kuna siin on väga niiske, ja niiskusega ja kuumusega on ka väga raske hingata. Äikesetormid on siin väga võimsad. Eestiga ei anna võrreldagi. :D kahjuks pilte pole. 

Läheme edasi..

Argentiinas on väga palju parke, nimelt just kesklinnas. Pargid on väga ilusad ja õhtuti kogunevad noored pargis puntidena kokku, isegi  vanad kes harrastavad sporti. Suvel pidi olema koguaeg, nii öösel kui päeval pargid rahvast täis. Ümber pargi kogunevad autodega noored kokku, avavad auto pagasnikut ja panevad käima muusika, ning naudivad üksteise seltskonda. 






YFU CAMP 2016
28-30 toimus yfu camp. Kokku oli kogunenud umbes 40-nd noort inimest, koos yfu vabatahtlikega. Kõik need kolm päeva olid väga tegevus rohked. Palju oli jooksmist ning mõtlemis mänge. Näitlesime, tantsisime ja jutustasime kuni vara hommikuni. Peale minu oli veel vahetusõpilasi, Bulgaariast, Prantsusmaalt, Thaist ning Taanist. Sain endale uusitutvusi ja sai ka palju naerda. Lisan pilte.




























Täpsus mis ajab naerma!
Eestis on üldiselt inimesed väga täpsed. Kui öeldakse, et sünnipäev algab kell 18.00, siis üldiselt ollakse selleks ajaks kohal või noh pluss-miinus 20 min.  Siin aga asjad nii ei käi. Kohutavalt raske on mul siin sellega harjuda(ilmselt olen ma  oma isasse, kuna tema jaoks on samuti täpsus vägagi oluline) , et kohale minnakse 1-2 tundi hiljem ja keegi ei vaata imelikult selle peale. Ehk, kui midagi algab kell 18.00,siis tegelikult minnakse alles see kell pessu või süüakse. Ja inimesed siin, ei väsi kunagi end kiitmast ja jätkavad ütlemist endakohta, aga tegelikult "oleme me " väga punktuaalsed.


Lisan veel pilte elust ja olust :D












Üle argentiina oli tulnud kokku, El cuerpo- külakesse, üle 500 paadi võistlema ja kala püüdma. VÄga lahe vaate pilt oli, kahjuks ma videoid siia panna ei saa.. 

























Küpsisetort vaarikamoosi ja vanilje kreemiga. Vaarikamoos on eestist ja mu armsa ema tehtud. Siinne  pere polnud kunagi enne vaarikaid söönud, aga tort tuli suurepäraselt välja ja oli väga hea :p






Mul on olnud väga toredad, varsti juba kolm kuud siin ja parim osa on alles veel ees SUVI! Suvevaheajani on jäänud täpselt  kuu aega! 

1 comment:

  1. Estoy muy orgullosa de ti,mi preciosa chica!!! ☺����
    Su mamá.��

    ReplyDelete